خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/21 - 14:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس یازدهم:

تامین امنیت منطقه در تعامل کشورهای منطقه محقق می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ادعای استقرار رادار ضد هوایی برای مقابله با تهدیدات موشکی ایران در امارات و بحرین توسط رژیم صهیونیستی دامن زدن به پروژه ایران هراسی است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ادعای رسانه های اسرائیلی مبنی بر استقرار رادار ضد هوایی برای مقابله با تهدیدات موشکی ایران در برخی کشورهای عربی غرب آسیا از جمله امارات و بحرین توسط رژیم صهیونیستی، گفت: جمهوری اسلامی طی سال های گذشته بارها به کشورهای منطقه تذکر داده برای تامین امنیت منطقه باید با همدیگر تعامل داشته باشیم.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که آمریکایی ها در بیش از چهار دهه گذشته تلاش کردند با ارائه پیشنهاداتی، شورای همکاری خلیج فارس را با محوریت سعودی ها ایجاد کنند تا نقطه تقابل با ایران محسوب شود.



وی ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد پروژه ایران هراسی از آن زمان تاکنون از سوی کاخ سفید و تل‌آویو پیگیری شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه استقرار رادار ضد هوایی در کشورهایی مانند امارات و بحرین صرفا برای تامین امنیت و منافع رژیم صهیونیستی است، افزود: در این میان باید یادآور شد تل‌اویو و واشنگتن نیز از این اقدام سودهای کلانی به دست می آورند زیرا تکنولوژی های خود را به قیمت های گزاف در اختیار این کشورها قرار می دهند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سنای آمریکا چندی پیش طرحی را بررسی کرد که بر اساس آن ایالات متحده به رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد تا با کشورهای سازش‌گر منطقه ائتلاف امنیتی را ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود که سران رژیم اشغالگر قدس و برخی مقامات کاخ سفید سفرهای متعددی به منطقه داشته‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 343562
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار